Az API CK-4 és API FA-4 motorolajokat olyan új motor gyártói és környezetvédelmi elvárásoknak megfelelően fejlesztették ki.
Mindkét szabványra jellemző, hogy fokozottan védik a kipufogógáz után kezelő rendszereket, és növelik az üzemanyag felhasználás hatékonyságát.
A nagy teljesítményű dízel motorolajok két új szabványa a fejlesztések és felhasználhatóság tekintetében azonban eltérőek.
- Az API CK-4 a közúti és nem közúti (mezőgazdasági és munkagépek stb.) felhasználásra lett kifejlesztve, úgynevezett hagyományos HTHS (3,5 mPas) dinamikus viszkozitású kenőanyag hagyományos kéntartalmú üzemanyagok használatához.
- Az API FA-4 elsősorban közúti felhasználásra lett kifejlesztve, alacsony HTHS (2,9-3,2 mPas) dinamikus viszkozitású kenőanyag csökkentett (<15 ppm) ként tartalmazó üzemanyagok használatához. Ezek az olajok meghosszabbítják a kipufogógáz utókezelő élettartamát, és nagymértékű üzemanyag-takarékosságot biztosítanak.
Az API új haszongépjármű motorolaj szabványok 2016. decemberétől:
API CK-4 MOTOROLAJ SZABVÁNY:
A CK-4 motorolajokat olyan új iparági szabványokra fejlesztették ki, amelyek célja az üvegházhatást okozó gázok kibocsátásának csökkentése és az üzemanyag-fogyasztás javítása. A nagy teljesítményű dízelmotoros olajok ezen kategóriáját eredetileg API PC-11 (API = American Petroleum Institute) néven vezették be. A véglegesítés után a kategória elvevezése API CK-4-re változott. Bár az API CK-4 motorolajokat a korszerű, nagy hatékonyságú motorokhoz tervezték, visszafelé a régebbi szabványokkal kompatibilisek. Ez azt jelenti, hogy a API CK-4 olajokat úgy tervezték, hogy ne legyen káros hatásuk a régebbi berendezésekre.
Ez az új motorolaj kategória (CK-4) négy nagyobb javulást kínál
a régebbi olajokhoz képest:
- Üzemanyag-fogyasztás csökkenés
- Megnövelt nyírásstabilitás
- Megnövelt oxidációs stabilitás
- Továbbfejlesztett habzásgátlás
- Jobb levegőelváló képesség
API CK-4 motorolajokat a négyütemű haszongépjármű dízelmotorokba fejlesztették. Ajánlott SAE osztály 15W-40, 10W-30 és 5W-30 valamint megfelelhet a 10W-40 és 5W-40 is. Teljesíti az új 2017-es (közúti és nem közúti) Tier 4 károsanyag-kibocsátási előírásokat, valamint a korábbi évek előírásait. Felhasználhatóak minden olyan diesel motorban ahol az alkalmazott dízelüzemanyag kéntartalmú legfeljebb 500 ppm (de 15 ppm alatti kéntartalmú gázolaj ajánlott). API CK-4 motorolajok különösen hatékonyan védik a legmodernebb kipufogógáz utókezelő rendszereket, (a részecskeszűrőket és más fejlett utókezelő berendezéseket). A jelenleg használatos összes kipufogógáz kezelő rendszerhez (EGR, SCR, DPF) alkalmazható. Az API CK-4 motorolajok úgy vannak kialakítva, hogy fokozott védelmet biztosítsanak az olaj oxidációja, viszkozitás csökkenése, öregedése és az olaj habosodásával szemben. Megakadályozzák a katalizátor és részecskeszűrő eltömődését, a motor alkatrészek kopását, az olaj degradációját alacsony és magas hőmérsékleten. Meggátolja a korom okozta viszkozitás növekedését. Jobb az olaj levegőelváló képessége. API CK-4 motorolajok túlteljesítik az API CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4 és CG-4 és ezeknél régebbi API „C” Service kategóriák kritériumait ezért a régebbi API szabványok helyett is használhatóak. Abban az esetben, ha nagyobb mint 15 ppm kéntartalmú üzemanyagot használnak az üzemeltetés során, kérni kell a motorgyártó karbantartási utasítását az olajcsere intervallum hosszával kapcsolatosan. Mert az ilyen üzemanyag hatással lehet a kipufogógáz-utókezelő rendszer tartósságára és / vagy olajcsere ciklust is lerövidítheti.
API FA-4 MOTOROLAJ SZABVÁNY:
API FA-4 motorolajokat a négyütemű alacsony káros anyag kibocsátású haszongépjármű dízelmotorokba fejlesztették. Ajánlott SAE osztályok 10W-30 és 5W-30.
Teljesíti az új 2017-es közúti károsanyag-kibocsátási előírásokat. Felhasználhatóak minden olyan diesel motorban ahol az alkalmazott dízelüzemanyag kéntartalma legfeljebb 15 ppm.
API FA-4 motorolajok különösen hatékonyan védik a legmodernebb kipufogógáz utókezelő rendszereket, (a részecskeszűrőket és más fejlett utókezelő berendezéseket).
Az API FA-4 motorolajok úgy vannak kialakítva, hogy fokozott védelmet biztosítsanak az olaj oxidációja, viszkozitás csökkenése, öregedése és az olaj habosodásával szemben. Megakadályozzák a katalizátor és részecskeszűrő eltömődését, a motor alkatrészek kopását, az olaj degradációját alacsony és magas hőmérsékleten. Meggátolja a korom okozta viszkozitás növekedését.
A motorolaj szabvány HTHS viszkozitása hagyományos motorolajoknál alacsonyabb 3,2 mPas és
2,9 mPas közötti ez elősegíti az alacsonya üzemanyag fogyasztást és a káros anyag kibocsátást.
API FA-4 motorolajok visszafelé NEM kompatibilisek, vagyis nem használhatóak más régebbi API „C” Service kategóriájú motorolajok helyett.
API CK-4 motorolaj szabvánnyal már rendelkező termékeink:
Mobil Delvac MX ESP 10W-30
API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, SN, SM
ACEA E9, E7
Volvo VDS-4.5 / VDS-4 / VDS-3
MB-Approval 228.31; MAN M 3575
Renault Trucks RLD-4 / RLD-3,
Caterpillar ECF-3; JASO DH-2
Cummins CES 20086 / 20081
Isuzu DEO (w/ DPD Equipped Vehicles)
Deutz DQC II-10 LA
Mack EOS-4.5 / EO-O Premium Plus
Detroit Fluids Specification 93K222/93K218
Mobil Delvac MX ESP 15W-40
API CK-4, CJ-4, CI-4 PLUS, CI-4, CH-4, SN, SM
ACEA E9, E7
Volvo VDS-4.5 / VDS-4 / VDS-3
MB-Approval 228.31; MAN M 3575
Renault Trucks RLD-4 / RLD-3,
Caterpillar ECF-3; JASO DH-2
Cummins CES 20086 / 20081
Isuzu DEO (w/ DPD Equipped Vehicles)
Deutz DQC II-10 LA
Mack EOS-4.5 / EO-O Premium Plus
Detroit Fluids Specification 93K222/93K218