Idei harmadik EB versenyére utazott a németországi Cunewalde-be az Xlavina ifjú versenyzője Szabó Krisztián. A pálya jellegzetessége, hogy a box, és a pálya egymástól távol található, így az esetleges balesetnél, vagy technikai hibáknál „messze a segítség”.
A csütörtökön kiváló eredménnyel érettségiző pilóta a negyedik helyen áll az EB pontversenyben, ahol a mezőny „sűrűségére” jellemző, hogy az időmérőn az első tizenkét szöcske 0,6 mp-en belül volt.
Az időmérőn a futómű beállításokkal kísérletezett a csapat, az előfutamokon azonban már vérre menő harc folyt. Az első előfutamban egy megforgás és ütközés ellenére is sikerült nyerni, míg a másodikban jött a fekete leves. A második helyért harcolva, utolértek egy lekörözött versenyzőt, – aki azt sem tudta hol van, mikor megérkeztek mellé az EB top versenyzői – az ő kiszámíthatatlan mozdulásának következménye egy koccanás lett, aminek a bal első futómű látta a kárát.
Krisztián próbált haladni, tartotta is a második helyet, de végül csak a hetedik hely lett belőle. Ebből a pozícióból rajtolt el a harmadikban, folyamatosan lépdelt előre, ám a sárga zászló alatti előzés tilalom miatt (3-an is a pálya mellett kötöttek ki) ismételten utolérve a lekörözött mumust, maradt a harmadik helyen.
Szabó Krisz: A döntőben a hetedik helyről rajtoltam, jó pozíciót fogtam, ámde a célegyenes végén lévő trükkös ugratónál ketten óriási balesetet okoztak, én sem úsztam meg ütközés nélkül, bármennyire is próbáltam kihúzni szélre. Eltört a jobb hátsó kerékagy, a bal első futómű is sérült lett. A kavarodásra jellemző, hogy bicegve haladva a pályán körbe, megjelent egy privát Pajero, és közben a mezőny eleje is észvesztő tempóban! Piros zászló lett a vége… Az új rajtig a szervizcsapat kiegészülve Klenánczékkal, és Káraiékkal (ezúton is köszönjük nekik a segítséget) őrületes gyors munkát végzett, a Makita szerszámoknak hála, elkészültünk időben.
Az ismételt rajt után (kettővel kevesebben voltunk, egyiküket a mentőhelikopter vitte el) a hatodik helyen jöttem el. Pár kör alatt kettőt is előztem, egyet tisztán erőből, a másiknál hibázott a francia versenyző. Buddelmeyer és Musil haladt előttem, a két rutinos rókát a minimális előzési pontokon nem tudtam befogni, így negyedik helyen futottam be az igen viharvert autóval, mindössze 0,8 s volt közöttünk.
Sok pihenésre nem lesz ideje a csapatnak, az Oxxo segít majd a regenerálódásban, a hét végén az autocross fellegvárának számító Nova Pakára látogatnak el, ahol komoly összecsapás várható hiszen több versenyző között is pontegyenlőség van.