MINDKÉT RIWALD FORD HRX RACING LANCER KIESETT A VERSENYBŐL

Péntek 2013. január 18.

A holland Gert Huzink nem tudta sokáig élvezni az erős 13. pozícióját a Dakar leghosszabb szakaszán. Az ellenőrzés a táborban az ő HRX Ford Racing Lancerján hajtáslánc hibáját tárta fel felborulása után a kilencedik szakaszban. Az egy és ugyanaz a speciál szakaszon szenvedett vereséget a Riwald Dakar Team két rally autója.

Szintén a holland Erik van Loon ki kellett állnia az egykori gyár Racing Lancerrel néhány nappal ezelőtt.

Néhány órával korábban Erik Wevers és Fabian Lurquin a HRX Fordja vált a lángok martalékává. Az adott helyzet után Wevers Sport technikusai úgy döntöttek a 346-os HRX Ford túl nagy kár keletkezett , hogy folytassa a versenyt. Miután a nap legjobb napi eredményét érték el Gert Huzink és a francia navigátora Eugenie Decré kénytelenek voltak feladni.

A kemény felismerés, hogy mindkét autó kiesett, okozott néhány nehéz órás teljes a csalódást és döbbenetet. De hamarosan a tipikus holland józanság ismételten visszatért.

“A Riwald Dakar Team „támolyog”, de nincs kiütve” mondta a csapat.

2014-ben Bernhard ten Brinke által alapított csapat, Gert Huzink és Erik Wevers visszatér a világ legkeményebb rallyjára. A privát csapatként benevezett csapatnak ismét célja hogy versenyezzen, és megverje a gyári csapatokat.

For the remaining of this Dakar Anne Kies will represent the Riwald Dakar Team. The experienced Dutchman (12 Dakars under his belt), co-driver Ed Wigman and mechanic Rob Buursen will do everything to get the Ginaf truck rally to the finish in Santiago (Chile).

A bentmaradó Anne Kies képviseli a Riwald Dakar Team tovább a Dakaron. A tapasztalt holland (12 Dakarral a tarsolyában), a navigátor Ed Wigman és mechanikus Rob Buursen mindent megtesz, hogy a Ginaf rally kamion a célba fusson Santiagoban (Chile).

HENK KNUIMAN FELJÖTT A 18. HELYRE A DAKARON

Péntek 2013. január 18.

Henk Knuiman a HSF Logisztikai Henstek Rally csapat tagja a 23. helyen fejezte be, a 13. szakaszt a 2013-as Dakar Rallyn. Az etap kezdődött Fiambala-ában egy 715 km szakasszal, 315 km speciállal, és Capiapo-i befejezéssel. A 13. szakaszban Henk az Andok hegységben és 4,780 méter magasságban haladt. Ezek problémát okozotak Henknek (hegyi betegség). A többi szakaszon megtalálta a ritmust, különösen a dűnék között. Az utolsó 80 km-en a motoros hajtott keresztül száraz folyómedreken sok sziklával, Henk lelassult és végül a 23. helyen ért be.

Henk befejezte a 13. szakaszt annak ellenére, hogy elesett a 12. szakaszban, volt néhány sérülése, horzsolása és térd problémái. Nem csak Henknek, hanem a motornak is problémái voltak a szakaszon kormányt is kellett cserélnie. Az összetettben a Wijcheni motoros feljött a 18 helyre.

A január 15, keddi, 10. szakasz kamionos végeredménye : Cordoba – La Rioja között

1# KARGINOV

2# VAN DEN BOSCH +00:03:38

3# VAN DEN BRINK +00:04:12

4# NIKOLAEV +00:05:03.

5# VERSLUIS +00:05:30.

6# LOPRAIS +00:05:46.

14# VAN VLIET +00:31:08.

Mint ahogy az látszik az 509-es Eurolos kamion az 5(!) időt futotta, így a hetedik helyen várja a folytatást.

Az 502-esnek amelyet Van Der Baar vezet, a navigációs berendezése meghibásodott, így sokáig nem volt róluk hír, végül a 12.helyen futott be, így a 18.helyen áll. A harmadik EurolVeka MAN ezúttal kevésbé remekelt, 18. lett, de a kiváló előző eredményeknek köszönhetően, a 8. helyről indul a mai 11. szakaszra este.

A Team Smink 521-es piros kamionja, aki folyamatosan ostromolja a Top 10-et, megint hozta a szintet, ezzel összetettben a 12. helyen áll. A csapat észrevételezte, nagyon szűkek az utak, lehet meg kellene gondolni, hogy a kamionoknak és a motorosoknak eltérő útvonal kellene.

Az egyedüli motoros tartja helyét a középmezőny elején, 25. lett kedden, így 22. az összetettben. Róla kevés hír jön, hiszen mindössze két fős a csapata a szerelőjével.

A Riwald csapat a HRX Fordokkal nagyon komolyat mutat, a kettes egység 13., míg Erik Wewersék a 7.helyen értek be. Róluk további híreket várunk, mert az utolsó összekötőn technikai problémákkal küzdöttek.

A Maxxis Team quadja a 10.helyével feljött épp befér a 20-ba, míg a holland nemzeti kincs Tim Coronel feljövőben van a buggyval, 33.pozíciójával, összetettben a 65. A Mercedes háttérkamion is halad, a 39. időt kapták, így 48.helyen vannak.

Ami január 13-ig történt:

Dakar Bivak tábor már felébredt egy nagyon rövid éjszakai alvás után. Ma egy esős nap volt, és további viharok várhatóak. Ismét sikerült a mechanikai hibákon úrrá lenni a Kamionokon, egy csomó erőfeszítésen keresztül az éjszaka folyamán. Sok mindent kellett kijavítani, rögzíteni, a tegnapi nagyon nehéz szakasz után.

Először meg kell tenni egy összekötőt (284 km), majd a 172 km-es speciál szakaszt és azt követően egy másik 53 km a tábor.

Rajtpozíció a 5.szakaszra:

12 – Peter Versluis

19 – Marcel van Vliet

26 – Pascal de Baar

(Peter Versluis-nak kell kezdeni a 12. pozíció helyett a 27., Marcel van Vliet az első, mint 19.)

Az ötödik szakasz után még három szakasz van a január 13-ai vasárnapi pihenő napig.

A szombati szakaszt törölték a kamionosok számára a nagy esőzés miatt, így a 7.szakasz után a MAN VEKA Eurol kamionjai az alábbi pozíciókat foglalják el:

7– Peter Versluis

8 – Marcel van Vliet

20– Pascal de Baar

Erik Wevers és Fabian Lurquin a 14. helyen fejezte be az ötödik, Arequipa és Arica állomása közötti szakaszt. Ez a legjobb nap eredménye holland Riwald Dakar csapatnak eddig ezen a Dakar Rallyn. (szombaton a hetedik helyen végeztek! – a szerk.megj). A csapat másik autójában, Gert Huzink jó sebességet talált a rövid, a 172 km szakasz alatt és elfoglalta 32. hely. Holnap egy új fejezet kezdődik Chilében.

Ma volt az első alkalom az eltelt napokban, hogy nem voltak dűnék a menüben. Az utolsó szakasz perui területén kavicsos utakból, fesh fesh-ből (porszerű fehér homok) és földutakból állt. A tempó tehát magas volt. Ez Erik Wevers és Fabian Lurquin nagy napja volt, úton vannak a Top 10-be a HRX Forddal, amíg a csapattársuk elvesztegetett időt az amerikai Robby Gordon és az argentin Orlando Terranova a porában.

Gert Huzink nagyon otthon érezte magát a 346-os rajtszámú HRX Fordban. Az eredmény lehetett volna jobb, de értékes perceket vesztettek a defektjük alatt. Gert és a navigátor oldalon Eugénie Decré is megállt, hogy megvizsgáljon egy összetört csapatot.

Mikor látták a páros rendben van, Gert és Eugénie folytatta útját a célvonal felé teljes gázon.

Erik Wevers és Fabian Lurquin található a 12. helyen az általános sorrendben, míg Gert Huzink és Eugénie Decré 42. pozícióban vannak.

Henk Knuiman a HSF Logistics Henstek Rally Team-tól csütörtökön a 26 pozícióban végzett a Dakar Rally ötödik szakaszán. A Arequipa-Arica közötti szakasz 411 km hosszú volt ebből 136 km a speciál. Ez egy rövid szakasznak számít, de ez nem azt jelentette, hogy könnyű volt.

Ez egy kemény szakasz volt egy csomó fesh-fesh-el, de itt is voltak hegyek és a motorosoknak kellett vezetni fel- és lefelé. Szintén a felületet borította kövekkel amely lehetővé tette a versenyzők nagyon nehéz átadni. A felületet sziklák borították, melyeken a motorosoknak nehéz volt átmenni. Henk Knuiman nagyon szépen átment a szakaszon, és igyekezett nem hibákat véteni.A navigálás is jól ment, és így a hajtotta a KTM gépet a 26. pozícióba.

Henk Knuiman költözött egy pozíciót az 5. szakasz után, jelenleg 23. pozícióban van (hétfő reggeli állapot). A pénteki szakasz Arica és Calama között van. A versenyzőknek kell átkelni 767 km-en, egy 454 km-es speciális szakasszal.

Félelemmel teli borzongással figyeljük, ahogy a kamionok haladnak az embertelen körülmények között. Dakaros körökben él még egy legendás sztori. A nyolcvanas évek végén, amikor a Peugeot a dominált  Ari Vatanen-nel a volánnál, a de Rooy család úgy gondolta megépíti saját „mindentvivő” kamionját. Több évnyi próbálkozás után elkészült a kétmotoros fenevad, amely három-három turbó segítségével szolgáltatott alaphangon 2000 lóerőt. Kultikussá vált a videó, amikor egy simább szakaszon, a versenyt amúgy domináló Vatanen a 405T-16-al padlógázon autózik, és megjelenik mellette a „Szörny” majd a szakaszeredményt visszanézve lehagyja!  Ez még a rali világbajnok sportdiplomatát is sokkolta.

A mai világban azért némileg realizálódott a Dakaron induló kamionok teljesítménye, és kialakítása, de azért érdekes minden technika iránt érdeklődőnek egy ilyen monstrum technikai kialakítása.

Abban a szerencsés helyzetben vagyunk, hogy az Eurol az egyik Topcsapatot támogatja, így az ő MAN kamionját mutatjuk be. Az alapot a TGS 480-as típus adja, kinézetében is erre hasonlít legjobban, a fülke mögötti csővázas „puttonyban” súlyelosztásában optimálisan (52/48) vannak elhelyezve pótalkatrészek, a két 400 literes tank és kiegészítő eszközök.  A 12 literes 6 hengeres soros motor közel 700 Lóerős, és a 16 sebességes ZF váltó 3500 Nm-ert ad át a szinter kuplungon keresztül az összkerékhajtásnak.  Az igénybevételnek leginkább kitett futómű frontján nem bíztak semmit a véletlenre, speciális első-hátsó hidat, laprugót, és kerekenként dupla Rieger lengés csillapítót(speciális hangolható autósportban használt)  használnak. A kerekek 20 collosak és külső Wabco nyomásszabályzó egységgel rendelkeznek, azaz egy homokosabb részre érve a versenyzők maguk tudják leengedni a nyomást, majd visszaállítani (ez romlott el Darázsi Zsozsóéknak).  Apropó versenyzők, a legmodernebb biztonsági berendezésekkel (bukócső, hatpontos öv, versenyülés, HANS) felszerelt kabinban hárman foglalnak helyet, két navigátor is segíti a pilótát. Neki csak a gázt kell nyomnia, és figyelni a három beállított sebesség limitert, 50, 90 és 150 azaz százötven km/órásat.

Elképzelhető, hogy az 14 nap alatt, a sok ezer km alatt milyen igénybevételnek van kitéve a kenőanyag és a mechanikus alkatrészek…

Jelenleg éppen a tízbe kerülésért harcolnak a holland versenyzők!

 

 

 

 

 

 

 

 

Évek óta a „Dakar-rally” az egyik legnagyobb emberi kihívást jelenti. A Dakar története 1979-ig nyúlik vissza. A sivatagi „futam”-ra akkor 182 jármű gördült a párizsi Eiffel torony melletti Trocadero téri rajthoz.

Most 34 évvel később, közel 750 jármű rajtol el a világ legkeményebb terep rali versenyén Limából (Peru).

A Dakar Rally közismert a hosszú távjáról, amelyik homokon, sziklákon, dűnéken és hegyeken vezet keresztül.

Idén ötödszörre rajtol a verseny a dél-amerikai kontinensről, január 5-én.

Ez az első alkalom, hogy már az első szakaszon szembe kell nézni az indulóknak a dűnék és a homok okozta nehézségekkel.

A résztvevők több mint 8000 km-t tesznek meg a 15 nap alatt, és csak 1 pihenőnap van.

A Dakar Rally rendkívül fontos esemény az Eurol számára, nem csupán a márka megismertetése, hanem termékeink teljesítményének bizonyítása és a csapataink szakmai visszajelzése miatt is. Kenőanyagainknak és hűtőfolyadékainknak a Dakar során a legnehezebb körülmények között is a maximális teljesítményt kell nyújtaniuk.

Örömünkre szolgál, hogy bemutathatjuk azokat a csapatokat akik képviselik az Eurolt a világ legkeményebb terep rali viadalán.

EUROL VEKA MAN RALLY TEAM

RIWALD DAKAR RALLY TEAM

MAXXIS DAKAR RALLY TEAM

RALLY TEAM SMINK

HENK KNUIMAN

PRODAKAR

Speciálisan a Dakar rajongók miatt létrehoztunk egy weboldalt ahonnan háttérképeket, posztereket és bannereket lehet letölteni.

Eurol Dakar letöltés

Az Eurol és a Lavina nevében minden csapatnak sok szerencsét kívánunk!

Hírek