Ezúttal az ENI fejlesztői kapcsoltak a leggyorsabban és kihozták az egy literes Ford turbómotor “gyári” olaját.
Autol Carrera ECO F 5W-20 (*új nevén Eni i-Sint Tech Eco F 5W-20)
Csúcskategóriájú, teljesen szintetikus motorolaj a legújabb generációs FORD benzinmotorokhoz.
A termék kifejezetten az új Eco Boost motorgeneráció kenési igényei szerint készült.
Megfelel a FORD WSS-M2C-948B jóváhagyásának, amit kifejezetten az 1 literes ECO-BOOST motorokhoz lehet alkalmazni.
Ezek a száraz információk. De mit is tud a 125 lóerős Év motorja? A háromhengeres 1 literes turbómotor mindössze 97 kg-ot nyom a mérlegen. Az olaj ennél az autónál fokozott igénybevételnek van kitéve, mert a vezérműszíj abban fut! Csereintervalluma 240.000 km, vagy tíz év.
Ezt írta a híresen szőrösszívű Totalcar csapata a motorról: „ A méretcsökkentés és a termo menedzsment, vagyis a motor extra alaposan átgondolt hőháztartásának járulékos előnyeit a műszaki újdonságok iránt kevésbé érdeklődő felhasználó télen érezheti a leginkább a bőrén, főleg, ha fázós.
Az Ecoboost motorok meglepően gyorsan melegszenek be. Ehhez pedig nem lekapcsolható vízpumpát, hanem egy lényegesen egyszerűbb megoldást használnak: úgy alakították ki a vízköröket, és úgy alakítják az áramlást, hogy a legnagyobb hidegben is néhány perc alatt elérje a motor az üzemi hőmérsékletét. Ezzel lerövidítik azt az időszakot, ami senkinek sem jó: amíg hideg a motor, jobban kopik, többet fogyaszt, és nem utolsó sorban sokkal több károsanyagot köp ki, mint melegen. Illetve nem is fűt.
Akit inkább a technikai megoldások mozgatnak, az a motor metszetét látva az olajban futó vezérműszíjat fogja egyből kiszúrni.
Furcsának tűnhet ez a megoldás a hagyományos láncos vagy száraz szíjas vezérlésekhez képest, főleg, ha hozzátesszük, hogy ezt a szíjat tervezetten soha nem kell cserélni. Pedig ha belegondolunk, sokkal kontrolláltabb körülmények között dolgozik így a szíj, és főleg a feszítőgörgő, amiből csak egy van az egész vezérlésben. A fordosok tapasztalatai szerint a bajt általában a szíjhoz és a görgőkhöz bejutó por okozza, ami ugye nincs jelen az olajtérben. Mondhatnánk, hogy nincs megbízhatóbb megoldás a láncnál, ha nem éppen a közelmúltban szaporodtak volna el a láncátugrásos, láncszakadásos esetek több gyártónál is. Hogy a start-stop rendszer ne tegye tönkre hamar egy-egy nagyobb hajsza után az érzékeny turbófeltöltőt, vízhűtést kapott egy külön kis elektromos keringető szivattyúval, ami akkor is biztosítja a hűtést, amikor éppen indításra várva áll a motor. „
Természetesen a régebbi Ford járművekhez is rendelkezésre állnak beszállítóinktól a gyári előírású olajak. (Castrol, Eni, Eurol, Mobil, Shell, Total)
Forrás: ford.hu, vezess.hu, totalcar.hu