Álomszerűen alakult a kétszeres junior, egyszeres felnőtt autocross Európa-bajnok Szabó Krisztián bemutatkozása az FIA Rallycross Európa-bajnokságon. A 22 éves magyar pilóta Olaszországban, élete első rallycross Eb-futamán rögtön dobogóra állt, ami minden idők legjobb magyar Eb-szereplésének számít ebben a sportágban.
Krisztián az olaszországi Franciacorta International Circuiten rendezett kontinensviadal előtt mindössze egyetlen, mintegy 50 kilométeres tesztet teljesített azzal a cseh csapattól bérelt Skoda Fabiával, amellyel ezen a hétvégén már a Super1600-as kategória Európa-bajnoki mezőnyében ért fel a dobogót érő 3. helyre.CZ_teszt_skoda_fabia_2014_09_22-17
Az autocross-ban vasszöcskével versenyző pilótának ez volt csupán a második versenye, amit zárt karosszériás autóval teljesített, egyben az első komolyabb rallycross-os megmérettetése. Rögtön
bedobták a mélyvízbe, hiszen a Super1600-as Eb-mezőnynél sűrűbbet nem igazán lehet találni sehol
a világon, itt rendre a legapróbb nüánszok döntenek sikerről és kudarcról.
A korábban Közép-Európa Év Autóversenyző Felfedezettjének választott tehetség viszont valósággal
lubickolt ebben a számára új közegben, és egy rendkívül intelligens módon, kellő alázattal felépített
és megkomponált versenyhétvégét teljesített, melynek során folyamatosan gyorsult, és a végére
hagyta a csúcsformáját, az igazi csattanót.
Azt, hogy mekkora bravúr, amit véghez vitt, a legjobban talán az érzékelteti, hogy korábban dobogós
eredményt rallycross Eb-futamán egyetlen magyar versenyzőnek sem sikerült még elérnie,
Krisztiánnak pedig rögtön első nekifutásra összejött ez a számára is váratlan és kiugró siker. Előzetes
célja az elődöntőbe jutás volt, de amikor ezt elérte, már látszott, hogy akár többre is lesz esélye,
hiszen utolsó előfutamán egy abszolút 4. időt repesztett, és az elődöntőben ugyanebből a pozícióból
indulva szállhatott harcba a három döntőbejutást érő hely egyikéért.F72C6674
„Nekem a legjobban az elődöntőm tetszett” – veszi át a szót a boldog pilóta, akit tavaly idehaza az
MNASZ Év Autóversenyzőjének választottak. „Hihetetlen volt számomra az a futam. Rögtön az elején
letudtam a Jokeremet, utána pedig csak nyomtam neki, ahogy tudtam, és csak a saját dolgomra
koncentráltam. Aztán, amikor Janis Baumanis mögém jött vissza a Jokerről, hirtelen el sem akartam
hinni, hogy én vezetek. Fantasztikus érzés volt, ahogy utána az egész döntő is.”
„Ha a verseny előtt, vagy akár a tegnapi nap végén azt mondták volna nekem, hogy bejutok a
döntőbe, vakon aláírtam volna, mert ezt is egy nagyon nehezen teljesíthető célnak éreztem ebben a
mezőnyben így első nekifutásra. Az pedig, hogy ráadásképp még az első sorból is mehettem a
döntőben és a végén a dobogón ünnepelhettem, minden képzeletemet felülmúlja.F72C5651 Álomszerű volt ez
a hétvége, és nagyon boldog vagyok, hogy így sikerült a rallycross-os bemutatkozásom. Alig várom a
folytatást!” – tekintett előre Krisz, akinek nem titkolt célja, hogy az autocross után a rallycross-ban is
a maihoz hasonló, idővel pedig még nagyobb sikereket érjen el.
Szabó Krisztián: „Egy álmom válik most valóra”
A háromszoros autocross Európa-bajnok Szabó Krisztián ezen a hétvégén új fába vágja a fejszéjét,
hiszen az FIA Ralikrossz Világbajnokság betétfutamaként, azzal azonos hétvégén és pályán futó FIA
Ralikrossz Európa-bajnokság idei kilencedik, olaszországi futamán áll rajthoz, egy cseh csapattól
bérelt Super1600-as Skoda Fabiával.
Olaszország eleve kedvelt versenyhelyszín az autocross versenyzők számára, hiszen a maggiorai FIA
Autocross Európa-bajnoki futam az év egyik abszolút csúcseseményét jelenti abban a sportban. Idén
Krisztián remekelt azon a versenyen, hiszen a 3. helyre ért fel a Buggy1600-as kategóriában.
Olaszország mint helyszín és az 1600 köbcentiméteres hengerűrtartalmú motor tehát marad, minden
más viszont újdonságot jelent majd Krisz számára az eddig megszokottakhoz képest, aki magyar
építésű vasszöcskéjét erre a hétvégére egy cseh csapat által épített és szervizelt, zárt karosszériás
Skoda Fabiára cseréli. Ott, az autocross-ban csak murván zajlanak a versenyek, itt, a rallycross-ban
viszont murvás és aszfaltos részek váltják egymást. Ott csak a futamban elért helyezések számítanak,
itt viszont az előfutamokban még az időeredmények a fontosak, hiába futnak a pályán együtt,
egymás ellen az autók 5-6 fős csoportokban.
Újdonság tehát lesz bőven, ahogy kihívás is, de az élmény garantált. A Franciacorta International
Circuiten a legprofibb, legmodernebb logisztika fogja fogadni a csapatokat, és több mint tízezer
szurkolót várnak a helyszínre, dacára annak, hogy Olaszországban nincsenek különösebb
hagyományai a rallycross-nak, most igyekeznek még csak elterjeszteni azt a köztudatban, és
megismertetni a legendás olasz motorsport-fanatikusok csoportjával, a tifosival.
A vb-n, a SuperCar mezőnyében olyan sztárpilóták versenyeznek majd most is egymás ellen a
győzelemért, mint a rali-világbajnok Petter Solberg vagy az F1-es világbajnok Jacques Villeneuve, de a
Super1600-ban is bőven akad majd kemény ellenfél Krisztián és a másik két magyar induló, Luigi és
Marton Gergely számára, hiszen 10 nemzet, 19 versenyzője fog harcba szállni a 12 elődöntőbe-,
valamint a 6 döntőbejutást érő pozícióért.
„A fő célom az lesz ezen a hétvégén, hogy minél többet tanuljak erről a sportról, és minél több
információt szívjak magamba mind az autóról, mind a rallycross-ban való versenyzésről. Az, hogy
egymás ellen megyünk többen a pályán, nyilván nem lesz új nekem, mivel ehhez az autocross-ban
már hozzászoktam. De zárt kasztnis autóval ez azért mégiscsak más lesz. Ez most egy új kihívás
nekem, és régóta szerettem volna magam kipróbálni a rallycross-ban, egy ilyen komoly nemzetközi
mezőnyben, egy ilyen erős autóval. Örülök, hogy ez az álmom most valóra válik, az pedig csak hab
lesz a tortán, hogy ennyi néző előtt versenyezhetünk, és ha nem is együtt, de mégiscsak egy hétvégén
megyünk Petter Solberggel és a ralikrossz vb többi ászával. Ez számomra mindenképp hatalmas
élmény lesz, alig várom!” – mondta el Szabó Krisz, aki ezután röviden felkészülésének részleteire is
kitért:
„Ami kis könnyebbséget jelenthet, hogy hétfőn már teljesítettem egy sikeres tesztet az autóval, amit
persze még tanulnom és szoknom kell, de legalább nem a nulláról kell majd vele kezdenem az
ismerkedést a hétvége elején. Az olasz pályán is voltam már, amikor az ottani tesztet rendezték. Én
akkor nem autóztam, csak nézőként voltam jelen, de amit láttam, az alapján kifejezetten
szimpatikusnak tűnik a vonalvezetés. Egy jó élvezetes, tempós, viszonylag könnyen megtanulható
pályára számítok, amin élmény lesz minden egyes megtett kör ezzel a nagyszerű autóval. Hogyha
elődöntőbe jutnék, azzal már nagyon-nagyon elégedett lennék. Úgy gondolom, hogy ez komoly siker
lenne így első nekifutásra, de tudom, hogy nem lesz egyszerű. Az biztos, hogy én mindent megteszek
majd, szurkoljatok!” – adta meg a zárszót a 22 éves pilóta.

Szombati nap: Szabó Krisztián: „Egy álmom válik most valóra”
A háromszoros autocross Európa-bajnok Szabó Krisztián ezen a hétvégén új fába vágja a fejszéjét,
hiszen az FIA Ralikrossz Világbajnokság betétfutamaként, azzal azonos hétvégén és pályán futó FIA
Ralikrossz Európa-bajnokság idei kilencedik, olaszországi futamán áll rajthoz, egy cseh csapattól
bérelt Super1600-as Skoda Fabiával.
Olaszország eleve kedvelt versenyhelyszín az autocross versenyzők számára, hiszen a maggiorai FIA
Autocross Európa-bajnoki futam az év egyik abszolút csúcseseményét jelenti abban a sportban. Idén
Krisztián remekelt azon a versenyen, hiszen a 3. helyre ért fel a Buggy1600-as kategóriában.
Olaszország mint helyszín és az 1600 köbcentiméteres hengerűrtartalmú motor tehát marad, minden
más viszont újdonságot jelent majd Krisz számára az eddig megszokottakhoz képest, aki magyar
építésű vasszöcskéjét erre a hétvégére egy cseh csapat által épített és szervizelt, zárt karosszériás
Skoda Fabiára cseréli. Ott, az autocross-ban csak murván zajlanak a versenyek, itt, a rallycross-ban
viszont murvás és aszfaltos részek váltják egymást. Ott csak a futamban elért helyezések számítanak,
itt viszont az előfutamokban még az időeredmények a fontosak, hiába futnak a pályán együtt,
egymás ellen az autók 5-6 fős csoportokban.
Újdonság tehát lesz bőven, ahogy kihívás is, de az élmény garantált. A Franciacorta International
Circuiten a legprofibb, legmodernebb logisztika fogja fogadni a csapatokat, és több mint tízezer
szurkolót várnak a helyszínre, dacára annak, hogy Olaszországban nincsenek különösebb
hagyományai a rallycross-nak, most igyekeznek még csak elterjeszteni azt a köztudatban, és
megismertetni a legendás olasz motorsport-fanatikusok csoportjával, a tifosival.
A vb-n, a SuperCar mezőnyében olyan sztárpilóták versenyeznek majd most is egymás ellen a
győzelemért, mint a rali-világbajnok Petter Solberg vagy az F1-es világbajnok Jacques Villeneuve, de a
Super1600-ban is bőven akad majd kemény ellenfél Krisztián és a másik két magyar induló, Luigi és
Marton Gergely számára, hiszen 10 nemzet, 19 versenyzője fog harcba szállni a 12 elődöntőbe-,
valamint a 6 döntőbejutást érő pozícióért.
„A fő célom az lesz ezen a hétvégén, hogy minél többet tanuljak erről a sportról, és minél több
információt szívjak magamba mind az autóról, mind a rallycross-ban való versenyzésről. Az, hogy
egymás ellen megyünk többen a pályán, nyilván nem lesz új nekem, mivel ehhez az autocross-ban
már hozzászoktam. De zárt kasztnis autóval ez azért mégiscsak más lesz. Ez most egy új kihívás
nekem, és régóta szerettem volna magam kipróbálni a rallycross-ban, egy ilyen komoly nemzetközi
mezőnyben, egy ilyen erős autóval. Örülök, hogy ez az álmom most valóra válik, az pedig csak hab
lesz a tortán, hogy ennyi néző előtt versenyezhetünk, és ha nem is együtt, de mégiscsak egy hétvégén
megyünk Petter Solberggel és a ralikrossz vb többi ászával. Ez számomra mindenképp hatalmas
élmény lesz, alig várom!” – mondta el Szabó Krisz, aki ezután röviden felkészülésének részleteire is
kitért:
„Ami kis könnyebbséget jelenthet, hogy hétfőn már teljesítettem egy sikeres tesztet az autóval, amit
persze még tanulnom és szoknom kell, de legalább nem a nulláról kell majd vele kezdenem az
ismerkedést a hétvége elején. Az olasz pályán is voltam már, amikor az ottani tesztet rendezték. Én
akkor nem autóztam, csak nézőként voltam jelen, de amit láttam, az alapján kifejezetten
szimpatikusnak tűnik a vonalvezetés. Egy jó élvezetes, tempós, viszonylag könnyen megtanulható
pályára számítok, amin élmény lesz minden egyes megtett kör ezzel a nagyszerű autóval. Hogyha
elődöntőbe jutnék, azzal már nagyon-nagyon elégedett lennék. Úgy gondolom, hogy ez komoly siker
lenne így első nekifutásra, de tudom, hogy nem lesz egyszerű. Az biztos, hogy én mindent megteszek
majd, szurkoljatok!” – adta meg a zárszót a 22 éves pilóta.

Szabó Krisztián hivatalos weboldala:
http://szabokrisz.hu/
Sportolói facebook oldala:
https://www.facebook.com/pages/Szab%C3%B3-Kriszti%C3%A1n/135684176476052?fref=ts
Instagram:
@SzaboKrisz23
A sajtóanyagokkal kapcsolatos további információk:
Borbás Bálint
70/4289-134
press@szabokrisz.hu
Fotó és videó: Kerekes Péter, Frida and Johhny Loix